Familiebedrijfsverhaal
Rinsma Mode

Verhalen van vijf generaties Rinsma's komen tot tot leven

We beschrijven vijf generaties Rinsma. De generaties Oene Sake (1888), Gerhardus (1930) en Oene Sake (1956) worden in romanvorm geschreven, tegen de achtergrond van de tijdgeest. De generaties Gerk Jan (1986) en Sake (2015) worden geschreven in biografische vorm. Hierin komt de ondernemer aan het woord en geeft vanuit zijn eigen perspectief een reflectie op het familiebedrijf, de kansen en de leerschool met als rode draad de bedrijfsoverdracht. Vooral dit laatste onderdeel maakt het interessant voor andere ondernemers en familiebedrijven om dit boek te lezen.

Doel en thema

Het centrale thema in het boek is bedrijfsopvolging. De rode draad in de verhalen is de bedrijfsovername door de volgende generatie. Hoofdpersoon in elk verhaal is Rinsma, de eigenaar/ondernemer wiens perspectief gevolgd wordt.

Familiebezit

Het familiebedrijfsverhaal verschijnt in twee uitvoeringen. Een koffietafelboek met het verhaal van de vijf generaties Rinsma en gepresenteerd met exclusieve fotografie en vormgeving. Dit koffietafelboek heeft een beperkte oplage, voor gebruik in de winkel, of als exclusief relatiegeschenk. Uiteraard is deze uitgave een uniek familiebezit.

Publieksroman

De publieksroman heeft een handzaam formaat, een aantrekkelijke cover en in het midden van het boek enkele foto’s. Het boek vertelt het verhaal van de vijf generaties Rinsma in romanvorm. Het zijn dezelfde verhalen als in het koffietafelboek, maar dan opgemaakt als roman en geschikt voor de verkoop.

Is een familiebedrijfsverhaal iets voor jou?

Bedrijfsjubileum

Je familiebedrijf viert een jubileum dat je wilt markeren met een unieke uitgave. Voor volgende generaties leg je het  familiebedrijfsverhaal vast.

Bedrijfsoverdracht

Je zoon of dochter, 3e of 4e generatie, neemt de leiding van jullie familiebedrijf over. Een familiebedrijfsverhaal markeert dit bijzondere moment.

Verkoop of beëindiging

Jij bent de laatste erfgenaam en verkoopt het familiebedrijf of besluit te stoppen. Je naam blijft voortbestaan met de uitgave van jullie unieke familiebedrijfsverhaal.